1 juni: Honningsvåg - Tromsø - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Noordkaap2014 Hans - WaarBenJij.nu 1 juni: Honningsvåg - Tromsø - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Noordkaap2014 Hans - WaarBenJij.nu

1 juni: Honningsvåg - Tromsø

Blijf op de hoogte en volg Noordkaap2014

01 Juni 2014 | Noorwegen, Tromsø

Vroeg op voor een reis langs de fjorden. Ongeveer 625 km met een gemiddelde snelheid van 70 km per uur.
We starten de auto maar het geluid is anders dan toen we de vorige avond terugreden van de Noordkaap. De scheur in de uitlaat is groter geworden... Monteur Dick kijkt ernaar, voelt of een en ander nog goed vastzit en stuurt ons op weg met de geruststellende woorden: "die blijft wel zitten en zo niet, dan zie ik jullie onderweg wel weer!"

We rijden door een ongelooflijk landschap. Alleen op de wereld maar dan in een Volvo. We zien meer rendieren dan de dagen ervoor en soms met jonge dieren van een paar weken oud. De uitgestrektheid van dit land, de overweldigende natuur, de fjorden, kortom, we zijn erg blij dat we hier zijn.

Er zijn allerlei verkeersborden langs de weg die wij niet kennen. Van de serie driehoeksborden kennen ze hier: pas op rendier, pas op eland, pas op sneeuwscooter, pas op fietser, pas op ruiter, pas op 'Dype spor' (wij denken dat dit zachte berm is) en pas op Vegbom (dat is een slagboom :)
Vooral het bord met de fietser dat in onbewoond gebied staat alsof deze elk moment kan oversteken...
Tussendoor leeft de motorkap weer zijn eigen leven en springt weer een paar keer open. We zijn er al bijna aan gewend.

We passeren een paar hogere bergen en aan de andere kant zijn er ineens bomen. Zelfs bomen met blaadjes; verrassend wel.
Als we langs de florden rijden roepen we regelmatig hoe mooi het is. Zulke luchten hebben we thuis niet!
Om 17.30 uur checken we in bij het hotel en om 19.00 uur gaan we samen met onze tourmaatjes eten bij een Thais restaurant, het was heerlijk.
Na afloop in het (Thon) hotel een kopje (decafe) koffie.
Bloggen en slapen. Ik hoop dat ik nu wel foto's kan plaatsen.

• 01 Juni 2014 - 23:02

Folkert:

Wauw, wat een bijzondere reis: fjorden, sneeuw, rendieren. Zagen jullie Noorderlicht? Missen jullie ons al? Liefs uit Nijmegen