26 mei: Östersund - Arvidsjauer - Reisverslag uit Arvidsjaur, Zweden van Noordkaap2014 Hans - WaarBenJij.nu 26 mei: Östersund - Arvidsjauer - Reisverslag uit Arvidsjaur, Zweden van Noordkaap2014 Hans - WaarBenJij.nu

26 mei: Östersund - Arvidsjauer

Blijf op de hoogte en volg Noordkaap2014

26 Mei 2014 | Zweden, Arvidsjaur

We nemen afscheid van Luuk en Gerda en rijden met Gitty en Jos de 470 km naar de volgende bestemming. Het regent nog steeds waardoor de foto's niet zo mooi zijn maar de beleving is goed.
We zoeken elke keer naar '98' benzine. Daar hoeven we niets aan toe te voegen. Als we alleen E85 kunnen tanken dan moeten we Bardal toevoegen om de ethanol die hier in zit te neutraliseren. Die vreet namelijk de pakkingen weg en die hebben we echt nodig!

Overal werken ze aan de weg en op maandag zijn de mannen en materieel zichtbaar. Soms is maar een weghelft beschikbaar.
Hoe noordelijker we komen hoe kleiner de blaadjes aan de berkenbomen.
Een omgekeerde lente...
We lunchen in een cafetaria waar alles zelfgemaakt is: de soep, de pasta met carbonara saus, de salade en de aangelengde ranja. Wel lekker.

We zien nog wat stromende bergbeken en rendieren en dan zijn we bij Hotel Laponia. Wifi, rum-cola op de kamer en straks buffet voor de hele groep.

• 26 Mei 2014 - 23:10

Huub Betsy:

Hoi Reizigers
    Inderdaad een nat dagje.
    Lijkt op het weer hier. Alleen valt het hier er in een kwartier uit. maar dan ook wel heel heftig.
    Limonade bij het eten, dat is vast wennen :)

• 27 Mei 2014 - 11:27

Ties:

hi reizigers, ; limonade, regen en steeds minder blaadjes, hebben jullie de mutsen al op?