25 mei: Göteborg - Östersund - Reisverslag uit Östersund, Zweden van Noordkaap2014 Hans - WaarBenJij.nu 25 mei: Göteborg - Östersund - Reisverslag uit Östersund, Zweden van Noordkaap2014 Hans - WaarBenJij.nu

25 mei: Göteborg - Östersund

Blijf op de hoogte en volg Noordkaap2014

26 Mei 2014 | Zweden, Östersund

Op de kaart heb ik de verkeerde stad omcirkeld! Hier komen we pas een dag later langs...

Na het ontbijt in de tweede shift (om 5.30 uur) rijden we met Gitty en Jos op en dat is heel prettig. Koffie-stop, sanitaire stop, tankstop, route-overleg en soms alles tegelijk! Vandaag de langste route: 790 km. We starten met mooi weer maar na een paar uur valt de regen gestaag op de auto.
In de steden en dorpen staan de seringen en kastanjebomen in bloei; een tweede lente dus. Daarbuiten is het rots, bos, mega veel meren, en we komen langs het stadje Åmål: titel van de film Fucking Åmål die ook bij ons heeft gedraaid over twee pubermeisjes in een saai stadje.

We rijden langs een oernaaldbos waar bomen van meer dan 400 jaar oud staan en waar 450 keversoorten leven! Ik ben blij dat ik de auto niet uit hoef.
Soms is de weg ineens zonder wegdeksel: gewoon het asfalt er afgeschraapt en rijden we echt een stukje 'rally'. De vegetatie beperkt zich tot dennen en berken en onze auto's kleuren mooi in het landschap en bij de huizen.

Om 18.00 uur komen we aan bij de camping waar we een huisje én een slaapkamer met twee stapelbedden delen met Gerda en Luuk uit Smilde. Na een paar wijntjes, kaas en worst weten we al heel wat van elkaar maar om dan je bed in te kruipen is toch wel een beetje raar.

Na een half omgezaagd bos zetten we ieder onze ontbijtspullen op tafel en ontbijten we samen met gekookte eitjes, koffie en zelfgemaakte jam. Heel gezellig.

Na deze nacht hebben we elke overnachting een twee-persoonskamer. Ik heb meelij met diegenen die pas op het einde van de reis een kamer hoeven delen...

• 26 Mei 2014 - 20:42

Annelies & Jos:

arme Wies, ik herken 'onze ' slapeloze nachten door een snurkend familielid, tijdens onze vakantie in Spanje....
    maar daar zijn jullie nu vanaf....
    mooi die afwisselende uitzichten, en n tweede lente in één jaar is geweldig om mee te maken...