24 mei: Göteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Noordkaap2014 Hans - WaarBenJij.nu 24 mei: Göteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Noordkaap2014 Hans - WaarBenJij.nu

24 mei: Göteborg

Blijf op de hoogte en volg Noordkaap2014

24 Mei 2014 | Zweden, Gotenburg

Het was een onrustige nacht (te laat en teveel gegeten) waarbij ik me afvroeg: als de boot omvalt en de deur is plafond geworden, hoe kom ik er dan nog uit? Helemaal niet erg als de wekker dan gaat om 7 uur.
Aan koffie hebben we genoeg en boven aan dek kijken we hoe Gőteborg er vanaf het water er uit ziet. Heel apart om tussen die kleine rotseilandjes door te varen. Op meerdere staan vuurtorens met daarnaast een huis; dan is het eilandje vol.

Aangemeerd, auto eraf en naar de hotel-boot. Onze kamer is gelukkig al klaar dus kunnen we onze spullen direct wegzetten. Twee grote groepen maken een bustour door de stad maar wij pakken de rugzak en de camera en gaan lekker wandelen.
Het valt op dat het zo rustig is voor een zaterdag. We zien twee overdekte vismarkten waar we de mooiste zalmen en kreeften zien liggen. We kiezen een salade met rivierkreeftjes en garnalen als brunch en eten het lekker buiten op.

Vanavond het welkomstdiner met daarna een briefing: belangrijkste weetjes voor de komende dagen. Morgen vertrekken we om 6 uur voor een etappe van 780 km.

Helaas lukt het niet om de foto's te uploaden maar dan heb je nog iets te goed.

• 24 Mei 2014 - 17:02

Jos:

goeie reis en veel plezier!!!

• 24 Mei 2014 - 17:53

Folkert:

Heerlijk: rivierkreeftjes en garnalen als brunch. Vervelend zo'n reis.
    Gelukkig eten wij vanavond draadjesvlees!

• 25 Mei 2014 - 13:32

Ben Hilgers:

Ha en trevlig resa.

• 26 Mei 2014 - 08:46

Saskia:

Leuk om met jullie mee te lezen! Goede reis en lekker genieten!

• 26 Mei 2014 - 11:26

Ties :

jullie zo op de voet volgen is meer dan leuk! verzamel je ook visrecepten? genietse!

• 26 Mei 2014 - 14:40

Annelies & Jos:

het is nu maandag, en heb nét jullie verslagen en foto's gezien, na terug komst uit Sitges....
    leuk dat Hekking en consorten ook mee doen ,ze doen me ook aan 'n ander koppel denken....hi,hi,hi...
    ik blijf uitkijken naar de volgende verslagen....liefs A !!!