23 mei: Nijmegen - Göteborg - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Noordkaap2014 Hans - WaarBenJij.nu 23 mei: Nijmegen - Göteborg - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Noordkaap2014 Hans - WaarBenJij.nu

23 mei: Nijmegen - Göteborg

Blijf op de hoogte en volg Noordkaap2014

23 Mei 2014 | Duitsland, Kiel

De reis is eindelijk begonnen. Na bijna anderhalf jaar gaan we echt op reis. Vandaag rijden we naar Kiel, 518 km. De tamtam meldde werkzaamheden vóór Bremen en bij Hamburg is een tunnel onder de Elbe gesloten. Op tijd vertrekken dus.
We starten met een km-stand van 253.300. Als we terug zijn kijken of we echt de 7.000 km over gaan. Na 10 km probeert Hans onder de motorkap de warmtemeter aan de praat te krijgen maar tevergeefs... Instappen, starten en met een flinke mep op het dashbord is het euvel verholpen.

De Duitse snelweg is veel beton, beton, beton. En ze rijden hard! Wij rijden met een constante van 100 km per uur rustig op de rechterbaan. Af en toe bekijks en steken ze de duim omhoog. Speciaal gevoel en dat zal alleen maar meer worden.
Vlak voor Bremen zien we team 63: een Duet 444. We halen ze wel in want 90 km vinden we écht te langzaam.
Bij Bremen en Hamburg inderdaad wat oponthoud maar het valt reuze mee.
Om 15.45 uur zijn we bij de haven waar al een stuk of 50 Volvo's in de rijen staan. We sluiten aan en gaan op zoek naar Gitty en Jos en dan is er bier!
We rijden om 17.30 uur de boot op. Mega groot als je het vergelijkt met het pontje wat we kennen tussen Megen en Appeltern :-)

De hut is lekker knus (lees functioneel klein) en we gaan naar het buffet. Eten en dan op tijd onder de wol om morgenochtend het laatste stukje van de reis vanaf het bovendek mee te maken.

• 23 Mei 2014 - 20:27

Godelieve:

De kop is er af. Goede reis!

• 23 Mei 2014 - 20:36

Kiyoe:

Geniet ze!!!!!

• 23 Mei 2014 - 22:09

Tony:

rustig doorgaan dus en geniet ervan TV

• 23 Mei 2014 - 22:46

Hilde Klomp:

Wat een beeldend verhaal. Ik hoop op nog meer. Liefs

• 23 Mei 2014 - 22:57

Suus:

Klap op de bendix! Geniet lekker samen!, XS

• 23 Mei 2014 - 23:38

Dees:

Goede overtocht, veel plezier en geniet van alles wat op jullie pad komt.
    X

• 24 Mei 2014 - 09:02

Anita Eef En Sanne:

Een heel mooie reis en veel plezier toegewenst!

• 24 Mei 2014 - 20:39

Huub Hilgers:

schuitje varen, schipper mag ik .......